kwi 5, 2014

Fotografia produktowa

Fotografia produktowa

O tym, jak ważna jest fotografia produktowa przekonały się już nie tylko ogromne korporacje, ale też nawet najdrobniejsze sklepy internetowe, które obsługiwane są jedynie przez ich właściciela. Wszyscy wiemy, że ładne opakowanie skłania nas do zakupu, w świecie internetu dotyczy to nie tylko oprawy graficznej sklepu, jego logo, ale przede wszystkim również i zdjęć prezentujących towary. Najlepiej powierzyć ich wykonanie profesjonaliście, ale jeśli chcesz zaoszczędzić, możesz próbować wykonać je samodzielnie, dzięki temu artykułowi przekonasz się, jak powinny one wyglądać.

Pokaż, co masz do zaoferowania

IMG_3347-maleFotografia produktowa ma na celu ukazanie produktu w jak najlepszym świetle. Żaden element zdjęcia nie powinien rozpraszać potencjalnego kupca. Ze względu na dwa powyższe czynniki, najczęstszym sposobem na pokazanie towaru są zdjęcia na jednolitym białym tle, bez zbędnych cieni. Ma to jeszcze jedną dodatkową zaletę: gotowe pliki nie zajmują tak wiele miejsca, co zdjęcia z kolorowym tłem.

 

Zadbaj o czytelność zdjęcia

Praktyka czyni mistrza – poćwicz robienie zdjęć czytelnych, ostrych, nierozmazanych zdjęć. Przez ostrość rozumiemy to, że zdjęcie jest wyraźne, może być ono również odrobinę ostrzejsze niż obraz wtedy, gdy patrzysz na produkt gołym okiem. Zadbaj też o odpowiednią głębię ostrości – cały przedmiot może być ostry na fotografii, jeśli zapewnisz odpowiednie oświetlenie.

Dodaj więcej światła

Fotografia produktowa bez świadomego oświetlenia nie jest w ogóle możliwa i dotyczy to zarówno zdjęć na białym tle, jak i scenek stylizowanych. Przedmiot nie powinien być przepalony, oznacza to, że biel absolutna w obrębie produktu nie jest pożądana, jednak tło jak najbardziej powinno być idealnie białe. Czasem możesz zostawić drobny cień na zdjęciu, aby produkt sprawiał wrażenia wiszącego w powietrzu. Grafik komputerowy zadba o to, by fotografia była dokładnie taka, jakiej potrzebujesz.

bransoletkasznurek-2014-1

Stylizuj produkt

Z czasem, gdy sprzęt fotograficzny jest coraz tańszy i co za tym idzie, łatwiej dostępny, nie wystarczą jedynie zdjęcia „na białym tle”. Okazuje się, że aby wyróżnić swój produkt spośród innych, potrzebne są atrakcyjne stylizacje. Słowem dygresji: w odpowiedzi na takie potrzeby powstał też zawód stylisty żywności, który przygotowuje wspaniałe dekoracje dla posiłków, jakie widzimy w katalogach, na zdjęciach w magazynach i w menu restauracji.

Profesjonalna fotografia produktowa to nie tylko umiejętności, ale również i czas. Wielu właścicieli niewielkich firm, chcąc zaoszczędzić pieniądze, próbuje samodzielnie wykonać zdjęcia, zaprojektować logo, stworzyć stronę internetową od podstaw – jakie są tego skutki? Bardzo różne…

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>