lis 9, 2013

Jak rozpoznać dobre logo?

Jak rozpoznać dobre logo?

Znaki firmowe towarzyszą nam przez w ciągu całego naszego życia. Te dobrze zaprojektowane i wypromowane, zapamiętujemy i kojarzymy z produktem, a te najlepsze od razu wywołują w nas pozytywne uczucia lub wręcz potrzebę związaną z tym, co jest sprzedawane z pomocą logotypu.

Proste logo to gwarancja sukcesu, ale trzeba przyznać, że jego projektowanie wcale nie jest takie łatwe. Im większy minimalizm tym lepiej, choć zasada ta ma swoje zastosowanie tylko do pewnego momentu. Nie możemy przeładować naszego logotypu zbędną grafiką, jednak musi się on wyraźnie wyróżniać spośród innych logotypów. Najczęściej używamy zazwyczaj grafiki wektorowej i nie przesadzamy z kolorystyką. Nikt nie próbuje używać trójwymiarowych grafik i zbyt dużej ilości efektów, bo to nie wygląda dobrze w tym miejscu.

Wielu specjalistów uważa też, że projektowane przez nas logo powinno zawierać jakieś ukryte przesłanie. Metafora pomoże w zapamiętaniu jego znaku i skojarzeniu go z marką. Nie powinniśmy jednak zapominać w tym momencie o czytelności, potencjalny klient nie powinien zastanawiać się nad jego znaczeniem zbyt długo.

Ponadczasowość to kolejna zaleta dobrego logotypu. Można łatwo dojść do wniosku, że nie powinien on być modny, bo każda moda kiedyś przemija. Co prawda, możemy się zdecydować za jakiś czas na rewitalizację naszego znaku towarowego, jednak nie powinniśmy zupełnie go zmieniać, bo klienci nie będą rozpoznawać naszych produktów.

Jak już wcześniej wspomniano, każde logo powinno być oryginalne i niepowtarzalne, jednak czasem o to trudno. Jeśli Twój grafik komputerowydostarcza Ci gotowy projekt, sprawdź od razu z pomocą wyszukiwarki obrazów w internecie, czy jest nie jest on podobny do już istniejącego logo innej firmy.

Na koniec, pamiętaj o tym, że Twoje logo będzie umieszczone nie tylko na stronie internetowej, ale też i na wszelkich materiałach reklamowych typu ulotki oraz na niewielkich nośnikach. Na każdym z nich powinno prezentować się równie dobrze. Właśnie z tego powodu, grafik komputerowy przesyła Ci kilka różnych wersji kolorystycznych gotowego projektu oraz próbkę, jak będzie on wyglądał na tłach o różnych kolorach w druku. Samodzielne projektowanie logotypu dla swojej firmy nigdy nie jest dobrym pomysłem, jeśli nie jesteś do tego odpowiednio przygotowany.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>